Ne Bu CRISIS CORE –FINAL FANTASY VII– REUNION?

 Oyun Final Fantasy 7' nin öncesini anlatan PSP (Sony'nin 2004 gibi çıkardığı el konsolu) oyununun Remastered halidir. Oynamanız halinde Final Fantasy 7 deki bazı olayları ve karakterleri daha iyi anlamanızı sağlayaktır. Eğer FF7yi seviyorsanız kesinlikle oynamanızı öneriyorum.

Remastered var Remastered Var 

Günümüzde çok fazla remastered oyun çıkıyor ve çoğu bence başarısız kalıyor. Sadece shader modu gibi bir şey ekleyip bizim karşımıza tekrar sunuyorlar. Bu Crisis Core'un remastered hali ise tam olarak görebileceğiniz en iyi remasteredlardan biridir. Orijinal oyun 2007 de çıktı üstüne PSPye çıktığı için zamanına göre PSP için  iyi ama şuan baktığınızda çok kötü görünen bir oyundu. Oyundaki çevrelerin, bossların yani görebileceğiniz her şeyin texture kalitesi çok iyi bir şekilde iyileştirilmiş. Bir kaç sinematik eski gözüküyor fakat benim için çok sorun yaratmadı.

İnanılmaz Göze Batan Animasyonlar 

Oyunun dövüş animasyonlarında hiçbir sıkıntı yok gayet FF7 remake kalitesinde animasyonlara sahip fakat oyunun bazı sahnelerinde karakterlerin dönme, diğer karakterlerle etkileşimleri çok fazla gözüme battı ve bana Yakuza oyunlarındaki yan görevlerde gördüğümüz kötü animasyonları hatırlattı. Bu kötü animasyonlar genelde yan görevlerde veya çok önemli olmayan yerlerde olduğu için aslında büyük bir sorun teşkil etmiyor benim için.

Random Encounter

Oyunun ilk başında Random Encounter var diye çok korkmuştum bu yüzden bitiremediğim oyunlar oldu. Bu oyunda Random Encounter yok aslında ama düşmanlar gözükmüyor. Oyun koridor halinde ilerliyor ve koridor biraz genişse orada kesinlikle savaş başlıyor. Yan görevlerde boss genelde gözüküyor ama sadece dikiliyor ve yanına gittiğinizde 3 4 kişi daha çıkabiliyor. Bu beni ana hikaye yaparken çok sıkmadı fakat yan görevlerde baya baydı çünkü tam sandığa doğru giderken savaş çıkması beni sinir ediyor. 

Combat 

Combat tek başınıza yapıyorsunuz genelde FF7 Remake gibi bir takım kontrolü falan yok. Oyunda garip bir mekanik var oyunun çoğu combat zamanı ekran görüntülerinde görebileceğiniz gibi sağ üstte bir çark var ve belli şeyler geldiğinde size hem can, ap, mp veriyor hemde belli özel hareketler yapmanızı sağlıyor bunlarda düşmana hasar, size kritik hasar şansı arttırma, size can basma gibi özellikler sağlıyor. Beni çoğu fightlarda kurtardı güzel olduğunu düşündüğüm bir oyun sistemi olmuş.

Oyunun Hikayesi Bence Nasıl?

Oyunu oynamak için bence en büyük sebep oyunun çok iyi hikayesi. Aslında FF7 oyunlarından herhangi birini oynamışsanız az çok tahmin edilebilir bir hikaye fakat bu oyun gerçekten FF7 severleri üzebiliyor.

 Oyunu Oynamayın(!) ve FF7 Oynayış Sırası 

Eğer çok hikayeye önem veren biriyseniz FF7'nin orijinalini veya FF7 Remake oynamadan oynamamanızı öneriyorum çünkü oyundaki bazı şeyler anlamsız gelebilir ama FF7lerden birini oynarsanız bu oyunla ilgili bazı şeyleri tahmin edebilirsiniz. Ben kesinlikle önerdiğim sıra FF7nin orijinal versiyonu, FF7 remake, ve bu oyundur. (Bu incelemeyi yazdığım sırada Crisis Core yeni çıkmıştı FF7 remake part 2 hala çıkmadı.) Tabiki siz hangi sırayı istiyorsanız öyle oynayın.

Görevler 

Oyun ana hikayesi 14 saat gibi sürüyor fakat oyunun tüm başarımlarını kazan başarımını almak istiyorsanız 50 saat gibi bir süre oynamanız gerekiyor.

Son olarak eklemek istediklerim

Orijinal Crisis Core oynamamış biri olarak remasteredi gayet başarılı buldum. FF7 serisinin hikayesine açıklık getiren bir oyun. FF7 severlere kesinlikle öneriyorum.

Yorumlar