Ne Bu Baldur's Gate 3?

Baldur's Gate parti tabanlı, Top Down kamera açılı, sıra bazlı bir strateji oyunudur. Baldur's Gate oyunu 6 yıldır Larian tarafından 400 kişiyle ve Larian'ın 4 stüdyosuyla yapıldı. Son çıkan Baldur's Gate bu oyundan 23 yıl önce Bioware tarafından çıkmıştı ve çıktığı benzer tepkileri aldığını Metacritic'deki inceleme yazılarına bakarak anlayabiliyoruz.  

Larian Türe Çok Hakim

Larian uzun zamandır Top down kameralı CRPG geliştiriyor. Ve bu türün sorunlarınıda çözüyor. Örneğin Divinity Original Sin 2 ile çözdüğü en büyük sorunlardan birisi "Wall of Text" (NPClerin inanılmaz uzun paragraflarla bir şeyler anlatması) sorununu çözmesidir. Wall of Text özellikle uzun süreli oynuyorsanız bazen tadınızı kaçırabiliyor Pillars of Eternityde bunu görebilirsiniz. Divinity metinleri kısa parçalara bölerek bunları tek seferde bir sürü paragraf vermektense daha yavaş aktarıyordu ama gözümüzü korkutan o Wall of Text olmuyordu.  

Larian Baldur's Gate ile Top Down CRPG'lerin en büyük sorunu olan "Hikaye anlatımını" çözmüş. 174 saat sinematik ile hikaye anlatımı gibi bir sıkıntıyı ortadan kaldırmışlar.  

Diğer sıkıntılardan birisi çok uzun süren fightlardı. Çok fazla düşman olduğu için her birinin oynaması baya uzun zaman alıyordu. Divinityde bunu bazı savaşlarda çok bariz yaşıyorduk. Larian bu oyunda sorunu kalabalık düşmanların ikişerli veya üçerli oynaması ile çözmüş. Çok düşman varsa aynı anda oynadıkları için savaş daha kısalıyor. 

Bölüm Tasarımları

Larian'ın en iyi yaptığı şeylerden bir diğeri ise bölüm tasarımı. Örneğin Pathfinder, Pillar of Eternity gibi oyunlarda genelde düşman düz üzerinize geliyor. Pek bir strateji kurmadan kasabiliyorsunuz. Hatta EXP kastığımız savaşlar genelde aynı tipteki canavar/adamların strateji kurmadan düz kesmektir skill bile atmak gerekmeyebilir. Baldur's Gate 3de her savaşın bir anlamı var. EXP kasayım diye gireceğiniz boş savaşlar yok. Ve her savaşta bir şeyler yapmanız gerekiyor. Tepede büyücü var onu öldürmek gerekiyor ama ona ulaşmak için devi geçmeniz gerekiyor gibi. İnsanı düşünmeye iten savaşlara sahip.  

Özellikle bazı bosslar kesmek için bir şeyler yapmanız gerekiyor. Bunları yapmadan keserseniz ya çok uğraştıracaktır ya da hiç kesemeyeceksinizdir.  

Oyun Irkçı

Cyberpunk gibi oyunları oynadıysanız oyunun başında seçtiğiniz şeyler genelde oyunun ilerisinde sizi çok etkilemez. Street Kid diye çıkan konuşma seçeneği oyunda hiçbir şey değiştirmemektedir. Baldur's Gate 3de seçtiğiniz ırk veya classınız size sürekli belirtiliyor ve çıkan Paladin diye konuşma seçeneği oyunu etkiliyor. Irkınız kendi ırkınızdan olanlarla veya başka ırktan olan NPClerle etkisi var.  

Bosslar ve Başlangıç Karakterleri

Bosslar ve başlangıç karakterler çok unique olmuş. Divinityde Lohse gibi iyi karakterler vardı evet ama bu oyundaki Bosslar hikayeleri ve tasarımları çok başarılı olmuş bence. Başlangıç karakterlerinden de kesinlikle Dark Urge karakterini oynamanızı öneriyorum diğer tüm karakterlerden çok farklı bir deneyim yaşatacaktır size.

Yaşayan Açık Dünya Çalışmaları

Larian açık dünyadaki NPClerin CRPGLERde mal gibi durmasındansa tepki vermelerini oyuna eklemiş. Örneğin Necromancer olarak yanınızda bir zombi ordusu varsa şehirlerde insanlar kaçacak ve tepki göstereceklerdir. Suç işlediğinizde güvenliğe söyleyecekler ve kaçacaklardır. NPC nin arkadaşı öldüğünde gidip onun başında dua edecektir.  

Oyunun 17.000 Sonu olması

Galiba bu haber Baldur's Gate çıkmadan önce Kotakunun haberiydi. Oyunun 17bin sonunun olduğunu söylemişlerdi ve tabi ki kimse inanmadı. Bunu açıklamak istiyorum. Oyunun 10 tane Companion var. Ve biz bir çok şeye etki edebiliyoruz NPClere, şehirlere gibi. Bunların her biri için 2 3 hatta bazıları için 4 5 tane son bulunuyor. Oyunda yaptığınız her şey bir şeye etki ediyor. Yaptığınız kötü veya iyi bir şey ileride karşınıza çıkıyor. Oyunun sonu bunların kombinasyonundan oluşuyor. MGS4 oynayanlar hatırlar oyunun sonunda her karakteri teker teker görüp hikayesini bitiriyordu. Aynı şekilde oyunun herkesi görüyoruz ve yaptığımız şeylerin kombinasyonu sonucu 17bin gibi bir sayıya ulaşıyor. Oyun böylelikle 17 bin sona sahip. Asıl farklı sonlar olarak baktığınız 10 adet falan son bulunuyor.  

Bu konu üzerinde oyun dosyalarında 17.000 son veriler bulunmuş olsa da tam olarak oyunda böyle değil gelecek güncelleme veya DLC ile değişebileceğini düşünüyorum.

 Oyunun Beğenmediğim Kısmı

Oyun 12 lvlde bitiyor. Ben son 15 20 saat hiç lvl atlamadım. Bunun için Larian bir açıklama yapmıştı. DnDde ileri seviye büyüler çok op olduğu için koymak istemediklerini söylemişti. Sebebini anlıyorum ama son 15 saat lvl atlamamak insanı üzüyor.  

Oyunda ACT1 de bugla hiç karşılaşmadım ama özellikle ACT3de bug vardı fakat save geri aldıran bug olmadı. Bir tane NPC'nin Necromancer zombilerimden kaçması sonucu ölmesiyle bir companion görevim tamamiyle gitti üzücü ama bug değildi keşke geri canlandırabilseydim. Skyrim zamanlarını hatırlattı bu olay bana  

Diğer kötü yanı ise Starfieldden 1 ay önce çıkmış olması. :/  

Son Olarak Söylemek İstediklerim

Larian bu türe çok hakim ve bunu 2 3 oyunla kazanmadı bu türde çok uzun süredir oyun yapıyorlar. Divinity'nin üstüne çok fazla koymuş bir oyun ve türe uzak olan insanlarıda çekeceğini düşünüyorum. Divinityde 200 büyü varken bu oyunda 600 üstü büyü var ve class, subclass gibi şeylerinde sayısı çok fazla. Üstüne gizli olan Yemin Bozan Paladin subclassı var. Nasıl olunacağını buradan okuyabilirsiniz:

https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=3016521772

Yorumlar